Blogger Templates

Followers

Monday, December 24, 2012

Good Luck, Mat Ley!

-Terkedu bila dapat tahu member batch masuk penerangan aku, Azlan atau nama glemer Mat Ley dapat surat transfer ke Perlis untuk jaga bahagian PKPM..... I tot dia mintak ke sana, kot2 nak tukar angin, rupanya dia dapat surat secara mengejut... Kesian anak-anak and bini dia stay kat KL and dia kat Perlis... 
-Aku tahu, nasib kami pun semua di hujung tanduk.. Tunggu surat, masa dan ketika untuk ditransferkan.... Tempat, lokasi semua x tahu kat mana.. Tu semua decision pihak atasan... 
-Cuma apa yang aku mampu berharap janganlah luar kawasan KL+Selangor+Putrajaya..... Reason? Auni Auji dah terjamin dan selesa dengan teacher2 kat Taska opis nie...  Kalau aku kena transfer ke negeri, bermakna aku terpaksa hangkut AA sekali.... And kat tempat baru plak, ada ke pengasuh yang sudi nak jaga dorg? Aku ibarat kena bina semula kehidupan aku daripada 0%...... 
-Kalau nak tukar pun dalam jangka masa terdekat, biarlah yang dekat2 supaya aku mampu hantar AA ke taska opis nie.... Biar dorang remain kat taska bawah nie sbb at least aku tau teacher2 jaga dorg dengan elok... Nak tukar aku pun biarlah dorang dah besar skit and senang bagitau aku kalau pengasuh baru dorg pukul atau x jaga dorg dgn elok.... As for me, kerja, kerja gak.. But tanggungjawab aku kepada Allah untuk pastikan kehidupan anak-anak aku teratur dan elok adalah lebih jauh penting dari segalanya..... 

Mat Ley, i wish u all the best kat tempat baru... Aku tahu demo boleh handle seat panas kat opis baru demo.... I know  and i believed u can handle it....!

No comments: