Blogger Templates

Followers

Monday, December 24, 2012

Taska dan Pengasuh

-Aku gi meeting Taska Laman Cerdik last Thursday... Chaiman SUB PSM... Owner taska pun ada beserta dgn Teacher Rahimah....
-Agenda meeting mestilah pasal yuran tahunan, AJK2, keselamatan, kes2 emergency mcm kebakaran, dan hal2 lain.... 
-So, time tgh makan tuh, rupanya ada sorg mak ni merungut anak dia balik dari taska rambut berbau busuk....  Aku plak time tuh x dgr sbb maybe tgh sibuk main HP.... Biasalah, xda ipad, hp laa jadi pengganti kedukaan..... Kalau laaa aku dgr, nak jer aku balas balik ayat2 dia.... Suh laa org lain jaga..... 
-Aku bukan apa... Sejak AA kat Lama Cerdik, ni, aku puas hati.... Xda komplen.... 

 -Okay, okay.. just imagine, 5 pengasuh nak jaga 20++budak... Ingat senang ker??? Kalau nak rambut anak wangi sepanjang masa, mandikan+syampookan dulu rambut anak tuh sebelum dtg ke taska.... 
-Senang ja sebenarnya teori taska nie.... Pengasuh ni tengok anak2 kita based on how kita hantar pagi2... Kalau hantar anak dengan pakaian serabut, rambut x bersikat, muka pun x fresh, mmglaaa dorg treat anak kita the same way we does... 
-But kalau kita mandikan, sikat, pakaikan baju lawa2, pagi2 anak2 da muka fresh wangi, dorg pun mesti segan nak serahkan anak2 kita serabut2 time ptg tuh... Simple and easy.... 
-So far, selesema tuh mmg laaa xdpt nak halang, sbb opis sejuk, Auji plak masih kecik... So, xdpt nak elak... Hopefully bila dia dah besar sikit, imun dia bertambah....  Auni pun da okay da, jarang selesema... 
-Teacher Rahimah, Teacher Nik, Teacher Akma, Teacher Nely and Teacher Jee so far mmg best.... Peramah pun peramah... Xdalaa mcm pengasuh kat taska sebelum nie... Main amik AA mcm nak amik baton... Petang pun pass AA macam pass baton.... Cisss..... 
-Yuran kat Taska Laman Cerdik ni pun so far sgt berbaloi.... RM450 per month utk dua2 anak aku... Yuran tahunan? Tahun 2013 total adalah rm870.... Mahal? Laaa, tu laaaa fungsinya bonus... Dapat bonus tuh, gunalah bayar yuran anak dulu and perbelanjaan wajib yang lain... Then kalau ada baki tu lantaklaa korang nak guna apa pun.... 
-Aku cuma dapat berdoa and terus berdoa kepada Allah SWT supaya lindungi AA daripada mala petaka dan bahaya.... Ermm dan juga utk kanak2 lain.... Amin amin Yarabbal alamin......

Foto lama: Ni bilik untuk budak2 bawah 3tahun...

Foto lama: drawer2 simpan brg,..

foto lama: kaunter depan pintu utama... mana 'M'?

Drawer untuk kanak2 yang da besar...

foto lamaL:  Auni dgn pakaian k-pop..

foto lama: Auji awal2 pagi da pakai mekap kat pipi...

foto lama: fokus tgk tv...

AKu yang ada dua anak ni pun cmnie keadaan rumah hampir setiap hari!!!! Bayangkan kalau ada berpuluh2 kanak2 bawah umur 6tahun dalam satu tempat yang sama?


Thank you para pengasuh2 kat Laman Cerdik KPKK  yang jaga anak2 aku dgn elok.... 
***xkisahla terpaksa bangun awal pagi and jadi tarzan mandikan AA awal pagi asal aku hepi tengok dorang dah bersih+wangi+lawa time aku serahkan dorang ke taska....  At least aku tau pagi2 dorang dah mandi guna air panas, pakai diaper bersih, rambut wangi bau minyak kayu putih, kaki dah pakai losyen, etc....

2 comments:

wisatawati harahap said...

Slm.bole x tlg bg no. Fon taska ni?

wisatawati harahap said...

Slm.bole x tlg bg no. Fon taska ni?