Blogger Templates

Followers

Wednesday, October 31, 2012

The Cucurs

-Aku pun actually dah lupa bila aku masak cucur nie.. Let me see... Aku rasa aku masak time 20 Oktober sebab malam tuh Mizi balik dari Pahang pasal outstation and kebetulan plak malam tuh ada final Kelantan vs ATM....
-So, utk isi perut, aku wat la cucur udang+jagung....  Bahan2? Aku bantai ja....

1. Tepung gandum....
2. Udang segar (aku buang kulit and potong kecik)
3. ISi jagung dalam tin
4. Sedikit garam
5. Sedikit kunyit bagi pewarna
6. Sedikit bawang merah ditumbuk halus...
7.  Air 
8. Minyak
9.  Pepper
10.  sedikit tepung jagung utk bagi crunch2 skit...

CAra buat:
1.  Gaulkan semua sampai adunan ala2 pekat dan korang yakin xkan berkecai kalau digoreng...
2.  Biarkan dalam peti sejuk selama 1-2jam... Biar bagi rasa udang tuh meresap ke dalam adunan...
3.  Goreng sampai kuning keemasan...
4.  Hidangkan dgn mayonis dan sos cili... 



No comments: