Blogger Templates

Followers

Wednesday, October 31, 2012

My SHY Durian Crepe

-Okay, ni la rupa durian crepe aku yang x menjadi..... The 'lempeng' trasa cam nak aku lempang ja..... Memang susah gila nak jadikan lempeng tuh nipis.... Tips dia mudah ja, lempeng tuh kena nipis and besar skit supaya senang kita nak taruk banyak and lipat... sebab bila isi tebal, crepe kita akan otomatik jadik comel cm bantal..... 
-Tapi aku xsalahkan pun resepi sebab aku amik pun kat google... So, mesti bukan 100% betul.... Sebabnya aku tau the real and original receipe menggunakan 5jenis tepung utk buat lempeng....  Tu la kena bayar rm200 utk attend ke kelas memasak.... aku nak sgt attend kelas tp xda masa...
-Tapi jgn jadi mcm org xda otak... Orang penat2 gi kelas, bayar duit yuran segala, kita plak beria2 nak mintak resepi..... Dahlah malas, kedekut plak tuh..... 
-Balik kepada cerita crepe aku, ehehehehe.... Aku mmg tabik org yang wat crepe nie... Sebab hanya yang sabar ja mampu buat esp yg amik order smpi beratus2 biji.... Nak buat lempeng satu hal, then nak taruk krim selang dgn isi durian and tutup dgn krim lagi 1 hal.. and last nak lipat kemas pun satu hal.... Adeh...... 

Respek sama yang buat bisnes crepe ni!!!!!


No comments: