Blogger Templates

Followers

Wednesday, July 11, 2012

STOP pushing them!

- Dalam 3-4 bulan selepas kelahiran Auji, dia dijaga sepenuhnya kejap oleh Ibu aku di Sandakan selama 3 bulan... Dan dalam 3bulan tanpa Auji tuh aku terasa hidup aku betul2 kosong....  Auni memang aku jaga, tapi aku tahu aku dah lahirkan dua anak, bila hanya ada seorang depan mata, otomatik perasaan akan jadi lain....
-But masa tuh aku terpaksa buat camtu memandangkan Auji baru sembuh dari sakit mata.... Ibu aku suggest biarlah dorang jaga Auji dulu sampai dia dah kuat sedikit....
-Dalam tempoh 3bulan tuh, aku balik 3 kali.... 1x for each month.... Jumaat balik Sandakan, Ahad balik semula ke KL.... Sakit? Memang sakit hati.... Sebab dua hari, mmg x cukup lepaskan rindu kat anak.....
-Few weeks sebelum raya puasa, baru aku amik Auji balik ke KL..... Trasa rumah aku berkaler2 semula.... Auni pun seems very happy dapat jumpa adik dia semula....

-Lately, dorang sakit.... Starting with kes HFMD, then masuk taska kena plak selesema batuk demam..... Ibu aku kata, baik hantar Auji ke Sandakan semula.... NOP! Ibu aku kata, ramai kata bagus hantar AA ke Sandakan......
-Aku x tau la yang berkata tuh ada perasaan  ke x, but for me, aku dah biasa menjalani rutin aku yang sentiasa sibuk setiap hari.... Awal pagi masak utk dorg, mandikan dorg, petang amik dorg, masakkan utk dorg, suapkan dorg, main bola dgn dorg..... Itu kerja aku almost everyday...... 97.5%!
-Aku tau alasan dorg  nak suh hntr AA ke Sandakan kononnya supaya dorg sehat and aku pun boleh berehat... No way..... Aku xperlukan rehat sbb bagi aku AA adalah sebahagian daripada masa rehat aku....
-Aku tau kebelakangan ni Ibu aku kerap datang KL esp time AA sakit atau ada emergency..... Aku bersyukur sgt dia slalu ada time aku kesusahan.... But to 'org-org berkenaan', stop pushing my Ibu.... Bila aku kata TAK NAK, maksudnya aku TAK NAK....... Jangan pasal korang, kang aku bertekak plak dengan Ibu aku.....
-Ingat aku ni Ibu yang senang hati nak bagi orang jaga? Aku biarlah x jalan ke mana2 asal dpt dengan dorg.... Kalau nak jalan, biar bawa dorang AA sekali.... Aku sedar aku dah ada dua anak, and its my duty to be with them.....  So, once again, STOP PUSHING my IBU and ME.....!
-Kalau 'org-org yang berkenaan' nak gak terus memaksa, go ahead... but my answer would be still NO!!!! NO!!!! and NO!!!!  itu anak2 aku, aku yang tanggung sakit nak lahirkan dorg, aku yang tanggung sakit kena jahitan, aku sendiri yang penat jaga dorang, and AKU IBU DORANG! kalau dorang x boleh nak baca pemikiran @ hati @ emosi @ perasaan aku, cakap sekali, cukuplah.... X payah nak ungkitkan benda sama byk kali.....

No comments: