Blogger Templates

Followers

Wednesday, July 11, 2012

Ketam Pelik

-10 Julai 2012, mak aku datang sini secara mendadak sebabnya Auni demam panas mencecah suhu 40c..... Naluri nenek kan.. Bila cucu sakit apa lagi demam panas cmtu, terus naik flight terbang ke KL.... Adui, thank u Ayah sbb izinkan Ibu datang sini.. and TQ Ibu sbb sudi berkorban datang ke sini....
-Lagi aku syahdu sebabnya dia beli tiket x bagitau aku pun... Tup tup tengahmalam tuh dia sms "ibu akan smpi ke KL jam 1.30pm esok"...
-Then, dia bawa ketam yang Ayah aku beli kat pasar awal pagi tuh.... Ketam tuh sgt pelik... Aku x pernah tgk xpelah gak... Ni ayah and ibu aku sendiri pun 1st time tgk binatang ni.... bendanya ketam, tp kdg2 tgk cm lobster pun ada and kaler mcm dah kena masak...
-seriuosly aku sendiri geli tgk benda nie.... meremang bulu roma time pegang..... huhuhuh....
-menurut cina yang jual ketam nie, ketam ni ketam laut paling dalam dan sgt susah, aku ulangi SANGAT SUSAH utk dijumpai.... so rezeki kami adik beradik dapat rasa ketam nie.... Harga? Menurut ayah aku, ia berharga RM50/per kilo.... itu harga kat sandakan, tmpt yang mmg popular dgn makanan laut.... kalau kat KL nie xdpt nak teka harga... aku rasa mesti dlm rm100-rm150/per kilo...
-and ketam ni hanya sesuai masak kari atau sweet sour sahaja....
-kerana aku failed masak kari, so, kami bersetuju masak sweet sour....

fresh from sandakan...... kaler mcm sudah masak, tapi sbnrnya masih mentah!
"

hasil masakan aku, sweet sour....
-the taste? like crab and lobster..... sedap!!!! kata mizi, sebab mahal, kulit pun kena telan... jgn tinggalkan secebis daging pun kat kulit tuh.... huhuhu... robak gigi aku... punoh!!!


THANK U AYAH! THANK U IBU!!!!!

No comments: