Blogger Templates

Followers

Wednesday, December 5, 2012

Perlu ke Spread the News?

-AKu cuti seminggu last week... So, i dont really care what happened to the opis while im gone.... But yesterday, while having lunch with my frens, terdengar pulak satu cerita pasal seorang hamba Allha yang baru transfer keluar dari opis aku ni....
-The best part, boley plak hamba Allah ni cerita A to Z hal2 yang pada aku x sepatutnya diceritakan kepada orang yang xda kaitan dengan opis ni..... Hal opis aku ni banyak kerja smpi ke malam pun perlu ke diceritakan? Kenapa? Opis lain xda ke kerja smpi malam? Aku rasa tempat lain lagi teruk sebab weekend pun akan kena kerja sekali....
-Then peribadi2 orang2 kat opis pun turut tidak terkecuali.... Eventhough mmg kisah benar, but once again for me, its not proper for you to spread the news to the strangers.... Ko nak tunjuk ko bijak ke? Unfortunately no..... Its shows who u are.... Ungrateful... Ni la tempat pertama ko jejakkan kaki and tempat ko cari makan.. Kat sini laaa ko dpt kawan2 terawal ko.... Kat sini lah ko dpt pengalaman kerja pertama selepas abis belajar.... Cant u think even a single inch? 
-Please laa wei... Dunia ni kecik ja.... Lagi-lagi di Jabatan ni yang mmg xluas, and orang2 nya pun tang-tang tu jugak.... So, kalau terpikir nak tunjuk pandai and tunjuk rajin hanya melalui kata-kata, think 3-4 times.... More is better.......  



ZIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

No comments: