Blogger Templates

Followers

Monday, July 4, 2011

Nordin Busu (pilot) sakit...

-Nak inform jer, pilot jabatan penerangan, Encik Nordin Busu, sekarang cuti sakit akibat paru-paru berair... Ni gambar aku copy dari FB aku....
-Semalam (3Julai2011) aku dan Mizi gi lawat Abg Nordin... Abg Yazid Tahar+wife pun ada, dorg yang lead the way to Abg Nordin's house... 1st time nampak dia, memang aku terkejut.. Abg Nordin dah berubah.. Dulu sehat, cergas.. Skrg kurus+xbermaya.... Tapi kerisauan+kesedihan semua aku sorok supaya x buat Abg Nordin makin sedih....

-Lagi sebak bila dia jawab 1 soalan yang aku tanya kat dia... Memang sedih... Cuma aku xsure nak bgtau atau x kat korangape soalan yang aku tanya tuh.... Aku berbelah bagi...

-Tukar topik, time borak2, dia bgtau, dia mula sakit time 11Feb2011.... Dia kata selera makan xda, berat badan turun mendadak... Bayangkan berat Abg Nordin dulu 72kg ke 75kg x silap aku, skrg ni tinggal 53kg....

-Pertuturan Abg Nordin pun terjejas... Dah x jelas+lancar seperti dulu.... Memang aku sebak sangat tgk Abg Nordin... Xdpt nak ceritakan kepada korang sbb mula2 pun aku tgk gmbr nie, aku mmg terkejut gak.. Tapi bila da jumpa sendiri and tgk sendiri keadaan dia, mmg lagik terkejut....

-Kepada sesiapa yang kenal Abg Nordin, pergilah lawat dia... Bukan dia nak mintak derma pun, tapi bila kita sakit, kunjungan kawan2 sekurang-kurangnya dapat mengurangkan kesakitan yang ada... Hari ni dia sakit, esok lusa, mana tau giliran kita pula...




5 comments:

iJaNg said...

dalam blog nie, ada dua entri yang buat aku sebak... entri pasal kucing aku PokLat, dan entri Abg Nordin nie.... Aku xsanggup nak tulis panjang2 sbb da xmampu kawal emosi...

Azila Azmi said...

farizah, abg nordin ni yg org pnggil 'ujang' ke? rmh dia kt dengkil kan? ingat2 lupa la.. tp mmg pernah kenal abg2 driver kt penerangan dulu

iJaNg said...

xsure plak panggil ujang... tapi rumah dia mmg dekat ja dengan putrajaya, kuar skit, da spi.. dengkil laa kot, tp sgt dekat..... dia antara pilot yg sgt peramah+nakal....... sedih tgk dia sakit.. mmg beza benar...

Anonymous said...

baru terbaca update status pn. ariah tadi, abg. nordin sudah meninggal dunia

iJaNg said...

anonymous, iye, abg nordin da meninggal.... trasa mcm baru ja tgk dia usik saya time kat stesen minyak esso sg besi, and trasa mcm baru ja jenguk dia kat umahnya dulu... smoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman... amin...