Blogger Templates

Followers

Wednesday, July 6, 2011

Kepelbagaian tudung....



















-Sekarang nie pelbagai jenis tudung boleh kita perolehi.. Ada yang tudung jenis selendang, syria, etc.. Aku sendiri pun x tau nama2 tudung nie.. Kalau berkenan beli jer...

-Cuma baru-baru ni aku terdengar ada seorang hamba Allah mengusik salah sorg kawanku yang tudungnya sama jerrr.. Kawanku pun jawab "a'ah, beli borong lain kaler".. Lalu, hamba Allah nie tergelak... Aku pun cakap"tudung aku pun sama gak, lain kaler".. Dia kata, "kak ijang memang tudung sama jerr", she said again sambil tergelak.....

- Aku terpikir, PERLU sangat ke nak cakap mcm tuh? Tudung aku tuh berlambak sbnrnya kat rumah... Bukan nak riak, tp mmg sgt banyak.. Smpi ada yang da siap masuk drawer da... Da xda ruang nak gantung... Tapi aku xpakai sebab aku x reti... Tudung bawal (maklumlah suami dari Kelantan), mmg berlambak... Tapi pun aku x pakai sebab aku x reti nak pakai secara elok... Huhuhuhu.... And aku beli pun slalu kaler itam, Even sama design, lain brand, itam tetap pilihan aku....

-So, last2 aku pakai yang tudung sarung jerr... Aku mmg slalu beli terus 5-6 helai... Tapi berlainan kaler... Pernah aku borong sampai 12helai, tapi sebab tuh tudung bercorak2, aku jarang pakai... Alasannya, baju kurung aku pun bercorak.. Takkan baju kurung bercorak, tudung pun bercorak,kan?Koleksi tudung itam aku tanpa corak (plain) pun da nak 10helai)... ahahaha...

-But mmg aku x brapa gemar hamba Allah tuh berkata mcm tuh... Yalah, jgn pasal da xda topik nak bercakap, isu cmtuh pun nak dibangkitkan... Baik tutup mulut and remain silence than talking something rubbish yang maybe boley menyinggung perasaan orang lain...

-So, secara kesimpulan, kalau xda benda yang nak dicakap atau hal bukan urgent, belajarlah tutup mulut.. Lain org, lain perasaan...

No comments: