Blogger Templates

Followers

Monday, December 10, 2012

AA @ Safari Famosa

Date :  9 December 2012
Tempat : Safari, FAmosa, Melaka

-Asek kata nak bawa AA ke Zoo Negara tapi selalu x kesampaian... So semalam dah kat FAmosa, alang2 terus bawak AA ke Safari selepas check out and sebelum balik KL..... Jam 12.30 dah pergi Safari... Auni dah terlebih 3 feet and suppose bayar tiket, tapi Allah nak tolong jimat duit, akhirnya bayar tiket aku dan Mizi ja.....
-Dalam tuh banyak laa binatang2 tapi kalau nak tengok harimau, singa, beruang bla bla bla, kena bayar RM5 per pax.... Nanti naik trak and dibawa pusing2 ke dalam kawasan yang sebiji macam Safari.... Truk tuh plak berpagar and dikunci supaya binatang buas terutama harimau xdpt terkam .... Memang ngeri rupanya naik truk tuh sbb trasa betul2 mcm kat Afrika.... waaaaaaa..
-Penat sgt2, bayangkan AA masuk dalam kereta ja terus ZZzzzZZZZz sampailah 3minit nak sampai rumah.... Ha, bayangkan tahap kepenatan dorang....
-BTW, thank u Ayah sebab bawak kitorg jalan2 ke Safari and kesian pastuh kena plak drive balik ke Putrajaya....
harga tiket

ramai orang!

AA teruja tengok sheep... Auji baru bangun tidur tuh...



muka riak....! (ostrich:"apa salah aku? dah memang Allah ciptakan wajah aku cmni"....


AUni kata 'Os"....


Haiwan pun ada specific diet.... Yang kita manusia ni x reti2 nak kawal pemakanan ke?

Auni tgk Orang Utan panjat pokok....

pelbagai spesis monyet kat Monkey Island.... Nak ke sana kena naik ala2 bot... Best!

Untung aku dpt snap foto ne....


Pony ride, rm6.... Auni ja sorg sbb ada kuota umur+ketinggian... huhuhuhu


Pony ni sangat manja.... Mcm nak bawa balik rumah ja...

Elephant ride, rm10 per pax... Aku nak naik BUT sebab aku pakai dress, terpaksa lupakan niat...

Wild wild west show.... BEST! SUPERB!!!! 


Kat monkey island... monyek ni sangat kecik!

No comments: