Blogger Templates

Followers

Friday, November 9, 2012

Alkisah : Kunci Hilang

Date : 7 November 2012

Alkisahnya......................
-Pagi2 sampai opis aku nak amik pas kerja aku dalam handbag, xda... Aku korek+geledah+selongkar+bongkar barang2 dalamnnya, still xda jugak... Sah, mebi tertinggal kat rumah.... So, nak x nak, terpaksa amik Pas Sementara..
-Pendekkan cerita, tengah hari aku kuar balik rumah cari pas aku tuh.... Sampapi ja dalam rumah, aku mulakan pencarian aku.....
Di bahagian dapur tempat simpan susu AA, xda..... (sebab mizi slalu tinggalkan jam tgn dia kat situ.. so, mana tau aura 'tertinggal' tu terjangkit kat aku)...

atas meja makan, xda....
Kat drawer ruang tamu pun xda.... xpuas ati, cari lagi dalam drawer2 tuh... pun xda..


walaupun aku kompiden dorang AA xkan main dgn kad aku, aku still gak cari kat area simpan toys dorang.... Xda jugak...

Sambung pencarian ke bahagian bilik tidur... Kat celah2 alat2 solek+perfumes... Pun taraaaaaaa....


-Sesungguhnya aku dah mula letih dan give-up carik da.... Aku x kisah kad tuh ilang sebab boleh buat baru, TAPI aku bimbangkan kunci2 yang tergantung sekali dgn kad tuh... KUnci bilik opis aku and kunci drawer kat opis aku.... Dua2 penting...
-Aku duduk kejap tarik hembus tarik hembus nafas.. Maklumlah keletihan selongkar hampir 1 rumah cari pas opis tuh... Time tengah2 duduk, mata aku tertumpu kat satu bahagian.....
CIIIIISSSSSS, tergantung bukan maeeeen cantik lagi kat tempat simpan kunci rumah aku.... Cela eh x boleh taip.. berdosa, berdosa... Anyway, Syukur dapat jumpa pas opis nie.... "Mula hari ni, keluar ja dari bilik opis, tempat kau hanya dalam bag saja!!!!!!!!! (ditujukan utk pas opis aku)....

No comments: