Blogger Templates

Followers

Friday, September 28, 2012

Bajet 2013

-Aku bet mesti sekarang ramai kawan-kawan korang yang tengah duduk depan TV dengar pembentangan Bajet 2013,kan? Ahahaha.. Aku tau la sebab kat opis aku pun mcm tuh..... Aku malas lah nak tengok, malam ni baca jer status2 kawan kat fb tuh, mesti berlambak laporan2 bajet yang dikeluarkan...
-Ada kawan sorg kata biar bonus ada ujung tahun nie... Sorg plak kata dia prefer gaji naik.... And ada plak tamak tuh kata gaji naik dan bonus pun kena bagi ujung tahun... Wah, sungguh tamak haloba.....
-Well bagi aku seperti biasa, x kisahla bonus ke, gaji naik ke, aku terima dengan tangan terbuka..... Tapi, kalau gaji x naik, bonus pun xda, aku menerimanya dengan hati yang terbuka.... 
-Yang penting, PM dah sedaya upaya menyediakan bajet untuk kebaikan semua rakyat... Tapi as usual, i bet mesti ada pihak-pihak yang x puas hati, dengki, iri hati, etc akan sok sek sok sek mempersoalkan Bajet 2013.....
-Apa pun, aku bersyukur kerana sekarang makan minum pakai hidup aku dah serba serbi cukup... Even sederhana tapi Alhamdulillah..... Aku hanya berharap agar rezeki aku, rezeki anak-anak aku serta rezeki suami aku sentiasa ada dan cukup.... Amin.................

No comments: