Blogger Templates

Followers

Thursday, September 20, 2012

Auni + Chicken Pox

-Time 17 September 2012 ngam2 cuti ganti sempena Hari Malaysia, Auji suspected kena chicken pox.... Aku tau bukan HFMD sebab ni bintik merah tumbuh selain tapak tangan dan tapak kaki..... And bukan juga hama sebab aku tahu kalau hama akan timbul mcm kena gigit nyamuk....
-But ni, tapak kaki, tapak tangan, tangan, kaki semua abis tumbuh merah..... So, aku gi ke Hospital Putrajaya, alone, bawa Auji... Sampai sana, punya ramai manusia... Pelik, time cuti2 pun kawasan ENT (emergency and trauma) penuh.... Sampai kat kaunter triage pun xda org nak entertain kitorg.... 
-Aku pi balik ke kereta and drive ke Hospital Pakar An-Nur.... Nak gi klinik takut tutup sbb cuti umum... Kata doktor, mmg sah chicken pox sbb ada 1-2 biji yg melepuh+mengelembung+ada air....  Check cmtuh dgn xda senyuman, bayarlah RM149.... Yes, ita RM149 untuk ubat demam, allergic rhinitis, calamine dan gel yg saiz lebih kecil dr saiz jari kelingking aku...
-Yang pasti ramai kata biar kena masa budak2 sebab kalau dapat sakit ni time dah 'tua', mmg parah....  
-And thanks to my penyelamat, Ibu sebab once again sanggup datang dari Sandakan semata2 tolong aku jaga AA.... (time to think utk transfer ke Sabah, again......)

Ni day 1... Rashes masih x tumbuh dengan pesatnya..... 

Calamine.... Kesian... Mcm budak pas main dengan tepung ja aku tgk...

With her new hair cut... Niat nak bg panjang ala2 gir2 BUT pasal chicken pox ni,  aku potong terus la sbb mcm kesian  Auji asek tergaru2...


Nak tau pasal cacar air atau chicken pox, klik kat sini....
Apa itu Chicken Pox @ Cacar Air?

No comments: