Blogger Templates

Followers

Saturday, July 21, 2012

RAMADHAN 2012

Just nak wish Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dan selamat berpuasa... Ingat, puasa bukan takat tahan lapar dahaga.. mulut, mata, tgn lidah semua kena jaga..... buln ramadhan ni buat baik dptlah berganda2 pahalanya, insyaAllah... kalau buat jahat pun berganda2 gak la dosanya, nauzubillah.... Aku nak amik kesempatan kat sini mohon ampun kat semua yg kenal aku samaada sbg ahli kuarga, sbg sahabat, sbg teman seopis, teman sekuliah dulu atau teman biasa2 ja... aku mohon maaf dr ujung rmbut ke ujung kaki... aku ngaku perkataan, cara percakapan aku kasar..... aku kdg2 main lepas ckp.... aku minta maaf... kdg2 mungkin aku bergurau xkena tmpt smpi munkin melukakan hati sesetengah pihak.... dan kalau penah makan sama2, mohon halalkan makan minum aku.... aku bimbang kalau2 ni ramadhan yang terakhir buat aku.... ajal maut x mengenal umur, xmengenal jantina, xmengenal status, xmengenal sapa... bila daun di atas arasy Allah SWT yg tertulis nama kita gugur dari pohon tuh, maka akan sampailah ajal kita dalam masa 40hari, malaikat maut akan mula sentiasa mengikuti kita ke mana kita pergi...... gunakanlah ramadhan ni sebaikn2nya utk beramal ibadat dan melatih diri kita buang yg keruh dan mula mengambil yg jernih... sekiranya masih berpeluang menyambut ramadhan tahun hadapan, Alhamdulillah.... sekiranya tidak, hanya Allah saja yg tau di mana kedudukan kita kat 'sana' kelak... selamat menyambut ramadhan semua!

No comments: