Blogger Templates

Followers

Tuesday, July 3, 2012

LAwak Aku dan Kentang

-Ni ada 1 cerita lawak tapi best part, its real! and its about me...
-Al-kisah time aku kat Kelantan menghadiri majlis Arwah Mak Mertua aku, aku offer diri la buat apa yang patut.... Sekali akak ipar aku suh tolong amikkan pisau. Bila aku turun ke dapur, akak ipar aku yang lain kata xpayah la kupas bawang, kang mata aku pedih.. Dia suh kupas kentang...
-Then, dia kata amik isi air dulu kat bekas and taruk ais.... Aku dengan BODOHNYA isi air, and best part, aku bubuh kentang yang belum berkupas dalam bekas berisi air tuh.... Akak ipar aku kata "eh, kenapa rendam?"... AKu dengan bodohnya lagi kata "kan akak suh rendam"... "Rendam selepas kupas la dik oi".... Aku sendiri terus tergelak x hengat padahal time tuh majlis tahlil...
-Nampak sangat la aku bengap bab2 dapur.... NAk tolong, tapi makin nyusahkan orang.... Aku tanya mak aku, rupanya kentang yang da dikupas direndam dalam air supaya kaler dia x tukar kepada hitam...
Adoyai.... MALU SIYOTTTTTTTTT!!!!!!

No comments: