Blogger Templates

Followers

Wednesday, May 2, 2012

Aku Mahu Kurus!

-Aku terdesak untuk kurus! Iya betul.. Setelah aku selesa dengan keadaan aku tanpa peduli apa pun, akhirnya member aku sorang berjaya menyedarkan aku dari tidur!
"BAJU DAH SENDAT", "DAH DOUBLE CHIN".... Itulah dua ayat yang membuatkan aku sentap... Tapi aku akui, baju kurung aku semua da sendat.. Kain baju kurung sangat sempit esp time nak sarungkan melepasi bahagian 'bump' tuh...
iya, i need help! berat aku memang da mendadak naik....!
-Keesokkan harinya aku terus memulakan misi utama aku iaitu untuk menurunkan berat badan aku.  Pagi still makan makanan peberet aku iaitu Soto, tapi kali ni, nasi himpit aku tolak keluar dari polystyrene.. Hanya telur, sup dan su'un for me.... Air putih yang banyak....
4liter air putih? aku mmg xmampu.... tapi yang pasti lebih banyak la air putih da masuk dalam badan berbanding pepsi+coke+twister+sprite sebelum nie....
-Dan sudah tentu aku amik juga 'supplemen' lain yang tolong aku bangkitkan semangat aku iaitu Shape Plus.  Pagi2 aku minum untuk buat aku rasa dahaga.  Kalau minum air byk, pergilah ke toilet selalu.  Malam plak minum green fit untuk cuci usus aku.  Kalau diet sampai mati pun, tapi usus x bersih, xkan ke mana.  Kena singkirkan toksin2 untuk membantu kita dengan lebih mudah dalam proses kurangkan berat badan.
Shape Plus.. Aku sendiri x sure sgt dia punya fungsi, but aku on ja minum... ahahahaha
-Selain tu, kena rajin keluarkan peluh. Sebab aku ni x kuar jogging@bersukan, cara aku ialah main dengan Auni Auji di rumah. Xkisahla nak main apa pun, bola ke, menari ke, main kejar2 ke, as long peluh ni keluar. Kalau rajin, aku skipping 200x tanpa henti, WAJIB!
nak peluhkan diri aku ni terpaksalaaa main dengan anak2...

 -Selepas sebulan++, akhirnya dah 9kilo aku berjaya buang.  Tapi aku x nampak pun hasil ketara depan cermin. Nampak mcm masih sama jer... Inilah kadang2 yang melunturkan semangat aku. 
-Yang pasti, aku sekarang da mengalami sindrom MALAS NAK MAKAN.... Aku masak untuk anak2 dan suami, aku sendiri xmakan.  Aku kunyahlah apa2 yang aku trasa boleh nak kunyah. Sedapnya kalau dapat pekena KFC... Dah lama x masuk MCD makan doublecheese burger... huhuhuh...
-Wokeh, aku chiow dulu..... Tata

Mak ai... Sedapnya KFC!!!! gulllppppp



4 comments:

Mak Izz said...

tahniah ijang. wa... bestnye dh lost 9kg. terbaekkkk. kalo ada usaha pasti berjaya kan? cuma nk maintain tu, aku hrp ko berjaya. mmg nmpk susut sikit bdn tu, actually bkn sikit sbb 9kg ok!!!

iJaNg said...

Mak Izz, pasal tuh bimbang gak.. smpi bila aku nak elak makanan, kan? peliknya, tekak aku boleh makan soto cafe kita bawah tuh ja.... sedap sgt....

Anonymous said...

kak ijang, 9kg tu byk wei.... nak juga la aplikasikan petua2 akk... (kalo dpt la).. hehehe~

-Aben-

iJaNg said...

ano aka aben, ehehehe.... salah 1 yg. pasti aben kena buang (tgk dr status aben) ialah JGN MAKAN MALAM, APATAH LAGI TGH2 MLM!!! ahahahahaha