Blogger Templates

Followers

Thursday, January 12, 2012

Poor Auni, Poor Auji

-Especially yang da bergelar Ibu/Mama/Mak/Mami/Umi/Bonda, mesti kalau anak sakit, golongan ni yang akan susah hati teramat sangat...
-Sama mcm aku... Skrg nie Auni Auji (AA) tengah kurang sehat... Dua2 selesema+batuk... Aku da cuti Selasa and Rabu sebab jaga dorg.. LAst2 aku sendiri pun kene batuk+selesema smpi kena gi doktor amik ubat....
-Tadik pagi, time nak hntr AA ke taska, aku cm rasa badan Auni panas skit... Aku bagi ubat... Aku pesan kat taska, kalau panas Auni naik mendadak, pls kol me ASAP.... Ni pun aku rasa akan balik awal time lunch sebab bawak dorg balik...
-Semua ni aku rasa berpunca dari taska kot... Time aku mula2 hantar AA, ada budak sorg tuh aku noticed xsehat gak... Then jumaat lepas time aku amik dorg dr taska, Auji da start berhingus2 da....
-Aku sendiri naik segan da nak mintak cuti.... Kang org ngata apa plak.. But bila pikir2, ni anak kita, bukan anak dorg.. Yg kita segan kenapa plak... Bukan kita menipu anak sakit.... Aku bab anak mmg xkan tipu... Kang kalau Allah nak balas, dibalasnya bagi anak kita sakit lebih teruk, padan muka! Kita sakit xpe, kalau budak2 yang sakit, tuh yg kesian....
-But syukur gak sbb bos aku memahami... Aku sms dia mebi terpaksa EL jaga anak2 sakit, dia balas, ok, take care....
-Ni, Mizi plak outstesen ke perak for 5days... Aku perasan kalau dia ke perak jer, anak2 mesti sakit.... Aku pun xtau napa.. Apa sumpahan tang perak tuh.... ngeeeeeeeeeeeeeeee....
-Wokeh, better stop here... Nak sambung buat kerja dulu... Nak siapkan sikit2 dulu then tghari kalau balik awal, boleh jaga budak2 tuh dengan hati yang senang....
-Chiowwwwww

No comments: