Blogger Templates

Followers

Wednesday, January 18, 2012

Fobia: Kena air panas...

Terus cerita laa yek, malas nak mukadimah...

-Khamis lepas 12 Januari 2012, aku hantar Auni dan Auji seperti biasa, alone, sebab hari tuh Miji keluar awal outstation ke Perak.... So, macam biasa, pagi2 aku bangunkan dorg, bagi susu, tukar diaper, basuh muka bla3....

-Hantar dorang ke sana jam 7.30am and aku pun gi laaa terus opis until jam 5ptg... After 5, memecut laju ke taska sebab da x sabar nak jumpa budak2 nie...

-Sampai pintu taska, aku jenguk Auji dulu, tengah tidur.... Sssyyyyyyy.... So, aku gi jenguk Auni, tengah main dengan pengasuh dan kawan2nya.... Siap gelak2 lagik.... Aku pun sempat main kejar2 kononnya nak bagi Auji tidur lebih...

-AKU: jom Auni kita amik beg and jenguk Auji... (sambil gi tmpt beg and sangkut kat bahu)

-PENYELIA: kak, nak bgtau ni Auji kena air panas tadi...

-AKU: ha? kena kat mana?

-PENYELIA: kat bahu dia.

-Terus aku gi ke tmpt Auji and time tuh Auji da bangun and merengek bila nampak saja muka aku.....

-Aku selak baju Auji, bahunya da merah... Aku tanya mcmmana kena, pekerja yang mandikan Auji tu jawab ala2 cmnie;, "tadi saya mandikan dia, dia buas sgt.. smpi kena pegang dua tgn supaya dia x jatuh... skali tgn terset ke panas. Maaf kak... Dia buas sgt...."

-Aku just mampu jawab 'apa boley buat, da terjadi'.... Yelah, xkan aku nak marah... Kalau korang kat tempat aku pun, sure akan terkedu+terkejut..... Dahlaaa aku sorang2 Mizi xda... Aku pun terus angkat Auji and Auni masuk ke kereta.... Terus kol Mizi bgtau apa yang terjadik... And after that, kol member aku, Yuni untuk temankan aku ke doctor....

-Aku drive ke presint 5 utk jemput Yuni and then terus ke Klinik Annur P15... Bila doktor bukak baju, dis time aku mmg terkejut... Dah mengelembung da....

-Aku sampai rumah, mmg xdpt nak tahan air mata... Auji xnanges, main mcm biasa, tp aku yang lebih smpi Auni pandang kat aku jer..

-So, Jumaat tuh aku EL sebab aku nak jaga Auji... Kena makesure luka dia kering,.... X bagi pakai baju, x bagi luka tuh kena air, bagi makan antibiotik and sapu krim, bla bla bla....

-Jumaat, Sabtu, Ahad aku berkurung kat rumah, and 3hari tu jugaklaaa Auji xpakai baju waktu siang, and malam pun tidur pakai baju lubang-lubang tuh...

-Suppose Miji balik Senin petang, tapi dia ikut JAV johor naik lori ke apa tah balik Ahad tuh... Smpi rumah malam.... Dia pun mmg terkejut and terkedu tgk luka Auji.. Sebab aku emel gambar kan kurang jelas, tu yg dia xdpt nak feel.... (hp xdpt nak mms sebab xdpt nak set lagi)...

-Kemarin 17 Januari 2012, aku and Miji gi ke taska tu lagik untuk amik susu and brg2 AA.... Kitorg da decide xnak hntr ke situ lagik... Even after this perhaps they will be very very very extra cautious, but cukuplaa... Aku da serik da....

-Kitorg smpi sana, aku da nmpk yg pekerja mandikan Auji dulu dok depan tv dengan budak2 lain.... Tapi bangangnya dia buat xtau.... After a while, after jumpa penyelia tuh and tgk paip mandi Auji tuh, barulah pekerja tuh datang.. Tu pun xmintak maaf..

MIJI: awak yang mandikan dia?

PEKERJA: iya.. dia buas sgt.. mcm xpernah mandi..

M: apa pun, budak x salah...

P: tp dia mmg buas... saya slama saya jaga budak, xpenah saya bg kena air panas..

M: yelah, tapi dia budak.. xtau apa2.. awak xboleh nak salah dia...

P: bang, da lama saya jaga budak.. 5tahun.... xpenah lg ada budak kena air panas. (nada tinggi)

M: awak ni bukannya nak minta maaf, malah meninggi suara plak...

P: saya da minta maaf kat mak auji hari tu.. dia pun ckp benda nak terjadik...

-Memang laaa benda nak terjadi, tapi ringankaln laaaa mulut tuh say SORRY... Ni time kitorg datang, buat bodo jer... Kalau ada otak skit, datanglaaa jenguk tanya kbr Auji....

-miji kol owner taska tuh and owner tuh sendiri mintak maaf berulang kali... Kang after miji balik dr outstation kang, dia gi jumpa owner tuh nak mintak full refund....

-Skrg ni Kulit Auji da kering da dalam 96% ok.... Tadi pagi aku sentuh, mmg da kering... Kulit pun da mengelupas and cm nak ganti kulit baru... So, after dis aku nak sapu bio-oil bagi ilang scar tuh.... Aku sendiri da TRAUMA dan FOBIA bila bawak masuk Auji ke toilet bagi mandi guna water heater........

-Skrg ni aku da tukar balik ke pengasuh.... Pengasuh kat rumah.. even jauh skit kat P11 tapi puas hati laaa kot sebab dia jaga AA jerr.. Bolehlaaa dia tumpu perhatian kat AA.... Xdalaa aku risau kes penyakit selesema berjangkit, xtukar diaper dalam jangka masa yg lama, bla23... Anything just for them....

-Ha, itu jerlaaa cerita aku.. Sori pada yang tanya tapi aku xcerita sbb actually aku da penat nak cerita.... Tu yg aku post jerlaaa full story kat bloog.. Ok gambar aku bagi yg aku snap guna ipad jer.. xjelas sgt... Apa pun, doakan Auji cepat sembuh yek.... And hopefully anak2 kita selamat x kira di mana juga sekalipun....


-Ni 1st day kena.... Time ni nak masuk tidur da... Sempat snap guna ipad, tu yg gambar kurang jelas...
yang pasti aku da fobia melalui kawasan nie....

1 comment:

iJaNg said...

ooo, and nak say thank you to Kak Noi sebab Jumaat tuh datang jenguk kitorg siap bawak bekfes nasik lemak.... And to Yana+husband datang petang jumaat tuh bawak dinner nasik ayam p16 and last but not least, Yuni sebab Sabtu tuh pagi2 da dtg bawak bekfes nasik lemak and tolong belikan barang2 basah mcm ayam+sayur for kitorg anak2 beranak makan.... And to semua member2 yang doakan Auji cepat sembuh, pun terima kasih aku ucapkan..... Thank u so much!