Blogger Templates

Followers

Friday, December 9, 2011

Futsal....

-Hai peeps! Yesterday, 8 Disember 2011, aku gi selection futsal untuk wakil HQ for Hari Penerangan 19-22Disember ni kat PD..... Sekali sampai, bukannya ada selction sebab player x cukup... Sapa yang datang tuh kira otomatik terpilih... Haiyaa...

-Ni nak cerita sikit, aku dah lama x main benda alah nie... Dua tahun+++... Sebab dua tahun berturut2 aku mengandung dan bersalin,kan...... So, bila main kemarin tuh, memang sangat seksa bagi aku!

-Dulu ingat lagik sebelum pregnant, sebelum kawen, selalu gi ke Ampang main bola dengan kawan2.... Then siap training dengan coach kat area AU3 xsilap aku 3x seminggu.....

-Then, pengalaman gi main game i-Metro and menang bronze best... Just that time laa detik aku ada kecik ati sikit dengan team aku... Sebabnya?

1. Mula2 nak bertolak ke Perlis, beria2 ajak aku sebab x cukup player.. Aku time tuh mmg xnak gi sbb ntahlaa mcm berat ati nak gi plus Perlis tuh jauh.... Last2 pujuk2 punya pujuk, aku join gaklaaa even masih berat ati...

2. Sampai sana, ermmm suku akhir aku rasa, time tuh penalti sebab da 0-0... And aku suppose amik penalti tuh, but sorg ahli tuh suh aku kuar... Last2 bola dia tendang x masuk....

3. Time separuh akhir, aku amik penalti gak, its a goal!!! and time tuh baru dorg cam sedar aku wujud....

4. Aku nangis kat belakang time tuh.... Sedih bila kene pinggir team sendiri.... Aku nanges and by dat time, just Saza yang tengok air mata aku ni ngalir....

-Gitulaaa ceritanya.......

-And then, aku mmg akan amik defend ja... Aku xkan jadik goalkeeper and aku xkan jadik striker... Why not Goalkeeper? Sebab aku TAKUT bola! aku nampak jerrr cm ganas, bila bola datang, mmg aku jerit cm perempuan gedik.. Trust me, aku da penah try jadik GK, but mmg xpenah berjaya....

-And why no a striker? Gila ko! Aku nak gelecek bola pun x pass, nak jadik striker....

-So, aku stick laaa jadik defender.... Dari zaman UiTM til kerja, aku setia dengan posisi nie... Just kemarin bila 1st time main after 2years, and tengok budak2 tu rebut bola, aku jadik blur kejap.... Maybe 2nd training kang aku makin ok kot, hopefully.....

-And cara aku main senang ja... AKu dapat bola, aku clearkan ke atas... Aku xkan simpan bola lama2... Sebab aku tau aku x reti gelecek, aku tau striker pihak lawan akan cuba rampas bola tuh dr aku.. So, the best way is tendang bola balik ke atas.....

-But please, jangan berdiri depan aku kalau aku nak tendang, sebab kalau aku guna kaki kanan aku mmg xdpt nak adjust da 'volume'.... KAlau guna kaki kiri plak, aim ke kanan, bola ke kiri plak.... ahahahahahahah!!!!

-I love futsal... and i miss my fren, Zarith.... Main dengan dia, x stress... Kemarin dia xda sbb dia attend kelas...

-Main futsal ni 1 jer.... Jangan buat team stress.. Mana ada org nak kalah.... But jangan pinggirkan seorang pun kalau da dalam 1 team tuh.... And paling penting, kalau kalah, jangan nak salahkan sesiapa pun...... HAve fun!!!!

No comments: