Blogger Templates

Followers

Thursday, August 4, 2011

Dont mix egg with salt...



-Aku baca2 blog orang lain, terjumpa laa cerita pasal topik nie.. Aku berminat beria2 baca sebab aku selalu wat, telur campur garam.. Sebab nak bagi sedap ala2 ada masin2 kan...

-Tapi rupanya ia hanya akan mengakibatkan chemical reaction..( Garam adalah sodium chloride. dan sodium chloride pulak sejenis bahan kimia stabil.. aku pun xtau menatang apa benda alah ni.. copy paste ja)...

-Kalau teringin pun masin kat telur tuh, taruk ja kicap soya atau kicap lemak manis... Kicap masin jgn sebab rasanya xda jauh beza dgn garam... (kot)...

-Ni e-mail pasal hal tersebut:

Do not put salt before or during cooking the egg .If you put salt before or during cooking the egg, Metamorphosis (chemicalchanged) will happen.It is Poisonous. So just put soy sauce during cooking the egg or put saltafter the egg is cooked.Please remind your family and friend.

2 comments:

cathy_cat said...

thanks 4 da info.saya selalu letak maggie seasoning. yang tu buleh kot???

iJaNg said...

magi seasoning ok kot rasanya... tp dlm seasoning tuh pun ada garam ke? kalau ada, tu x sure ...