Blogger Templates

Followers

Wednesday, August 17, 2011

Longchamp: Ori and x ori...

-Aku terpikir2 apa entri baru aku nak taruk.. Time kat umah tengah sibuk pakai tudung, terus terpikir bagus kalau aku post tang Longchamp yang ori dan x ori...


-Yelah, skrg ni ramai sgt da jadik penggemar beg Longchamp nie, termasuk aku... Tapi aku ni xlaa beli yang ori, just harga rm15 jerr...


-And sebelum lupa, thank u to Puan Zaf (the owner of ori bag).. Aku xsempat nak tanya permission dia snap beg dia sebab time tuh dia tgh sibuk buat kerja kat belakang....

Beg merah ORI dan beg hitam, TAK ORI.....
ORIGINAL...
TAK ORIGINAL. (da start nampak kan perbezaan... X ori ni ala2 baju x diseterika)..

The buttons kat depan... Atas tuh ORI and bawah XORI... Memang beza gila!!! ORI, dalam dia mmg leather yang lembut.... Bau pun wangi jer...



X ORI, alamak kaler oren????... And also keras....

Jahitan kat dalam pun mmg berbeza.. Yang ORI (atas) tuh sangat kemas dan yang XORI ada cacat here and there...

Last but not least, the zip... Kiri ORI... kanan XORI... Kalau real lagik nampak zip ORI tuh berkilat... yang ORI kaler ala2 bronze and shinny... XORI kaler emas and x berkilat ponnnn...



p/s: pendek kata, beg ORI ni memang best laaa pakai.... Cuma aku x nak beli ori sebab mahal, aku xmampu (nada sedih)... Beli yang XORI ja la, tapi aku da ada 5kaler da dalam tangan... Bak kata orang tua-tua, buat main2.... Main tukar2 ikut baju.... Mula2 ja rajin, lama2 da malas da asek nak transfer barang... hik hik hik..

9 comments:

Hana Kamaruddin said...

ko beli beg tu rm15 sajo??jeles nih...aku beli mahal kot kt ipoh.tlg belikn bleh?ngeeeeeee ;)

iJaNg said...

hana, huhuhu, masalahnya kene beli borong.. aku pakat dgn kawan2 kat opis sapa nak, then baru gi beli... baru dpt harga rm15 tuh... beg ko beli tuh kualiti gred A kot....

Hana Kamaruddin said...

owh...patut la murah.beli borong rupenye.ade gred ke ijang?xtau lak aku.just beg aku xde la kedut2 tu.hehe...

iJaNg said...

ada gred wei... yg x ori pun ada gred2... yg x ori tp harga quite mahal, tu maksudnya x ori gred A... aku pernah tgk gak around rm54 cmtuh.... aku x beli sbb aku nak beli rm15 ni gak... ahahahaha

call me bella ok said...

salam akak,akak bli kt mane dpt rm15..kalu beli 1 die kre hrga brapa.

iJaNg said...

hi call me bella.... ni kitorg beli ramai2 sbb kalau nak harga rm15, kene beli borong... kalau 1 rasanya nak rm30 gak kot.....

arinzone said...

SALAM..ble bg kontek no puan zaf yg jual beg ni..atau pom bg link kdai dia..time kasih.berminat nk bli byk2

arinzone said...

Hye ble bg kontek number puan,zaf or kedai dia.time kasih

arinzone said...

Hye ble bg kontek number puan,zaf or kedai dia.time kasih