Blogger Templates

Followers

Tuesday, August 23, 2011

Almost miss the flight!

-19 Ogos 2011, tarikh paling SUI buat aku... Kenapa? Meh aku cite...

-18 Ogos 2011, smpi kat rumah jer, aku terus kemas2 makanan bukak posa aku, then rehat kejap... Pas berbukak posa, aku terus kemas2 barang yang aku nak bawak balik ke Sandakan... Aku set alarm hp aku jam 3.30pagi.... Kuih utk ibu, gamogen utk ayah, termos, semua da siap da dalam beg aku....

-Tengah syok tido, dengar bunyi pintu diketuk sambil ada suara, "Puan, bangun... da jam 6.... Puan, da jam 6, puan".... Aku bukak mata terus otomatik terlompat dari katil... Aku terus kuar bilik and tgk jam kat living room, sah, its 6.05am!!!! Flight aku jam 7.15 pagi..... Matai.... Matai...

-Aku terus kejutkan Mizi... Aku seolah2 da xmampu bergerak lagik da... Aku just mampu salahkan alarm yg x berbunyik tuh...

"Ibu kena balik... Kalau x, kang Auji xbley balik KL...", aku bgtau kat Mizi....

-Dengan x mandi x apa, aku terus pakai baju and spek (xsempat nak pakai lens), and sembur perfume... Kiss forehead Auni and singgah dapur jap amik nasi briyani yang beli kat gerai MS tuh, masukkan dalam paperbag aku... Zaaappppppp....

-Aku tgk jam da 6.25pagi... Aku bgtau mizi suh terus gi KLiA sebab sure x kan sempat lagik da nak kejar flight aku... Mesti by dat time pintu pelepasan da tutup... By hook or by crook, aku kene balik.... Kalau kene beli tiket business class skalipun, aku akan beli... Aku kol MAS, ada tiket dari KL-KK-Sandakan jam 2++petang and sampai ke sandakan jam 6.40petang... harga? RM800++.... Xkisah, aku kene balik ke sandakan hari tuh gak!

-Aku suruh mizi terus gi KLiA... kata mizi, sabar dulu.. gi air asia dulu.. kalau xsempat, baru gi klia beli tiket.... mizi bawak kete 140-150.... mcm nak terbang kete savvy tuh dia pandu...

-Sampai air asia 6.40pg, aku terus turun kete without sempat salam mizi.... (mizi gak yg suh terus turun).. aku lari ke kaunter sambil doa2 sempatlaaaa... Aku gi kaunter 39 sambil kata "ke sandakan... jam 7.10pg.. sempat x?".... Staff tuh kata dia check dulu.... then bila dia kata sempat, fuh, 1 kelegaan yang sgt besar aku rasakan.... brg berat aku pikul kat bahu pun da x trasa lagik....

-Masuk ke departure hall, semua penumpang ke Sandakan da beratur.. sebab aku beli hot seat, so, aku masuk dulu... ehehehe... even da berpeluh sebab berkejar sana sini, aku da xrasa lagik da... syukur sgt2 kepada-Nya sebab mmg rezeki aku pagi tuh... bila aku duduk ja kat seat 6D tuh, aku trasa mcm bermimpi.. Sejam lepas masih kat rumah dgn panik yang amat sgt... but now, aku tgh duduk dalam perut pesawat air asia menuju ke sandakan....

-Next time, aku da tobat pasang 1 alarm ja... aku akan pasang byk2 alarm and lebih alert.... huhuhuhuh....

No comments: