Blogger Templates

Followers

Monday, July 25, 2011

Siew Mai+Fish Ball....

-Kalau balik Sandakan, ni la yang wajib aku akan bawak balik ke KL... Tapi kadang2 malas nak beli sebab bukan ape.. Benda ni berat dan leceh sket nak bungkus2 sebab kang takut nyahsejuk (betul ke perkataan aku?)....
-Ni dulu pengasas dia seorang Haji, cina mualaf... aku kenal haji ni, dia abang ipar kepada ex-bestfriend aku.... Dulu ada kilang besar utk proses makanan2 nie..
-Tapi yelah, barang2 dia gunakan udang and ikan berkualiti, harga pun mahal skit... Orang melayu ni plak kalau mahal sket, sanggup beli fishball buatan orang cina yang jauh lebih murah tanpa pikir cara pembuatan+pempropesan fishball2 tuh...

Siew Mai... Dari udang... Bikin sup atau kukus atau goreng.... My fav!!!

Zoom jauh sket...... 1 pack rm6.50 xsilap aku....

Bebola ikan atau fishball.... Buat sup atau goreng... Kalau campur kat nasik goreng atau mee goreng pun sodap....

Fish ball zoom jauh.... Mizi's favourite... Harga ni plak rm5.50... ehehehe..


p/s: aku pamer harga ni bukan nak jual tau... da nama blog.. serba serbi info kene lengkap la....

2 comments:

ZafirahNajmi said...

sedapnya bunyi! (bunyi jela dulu sbb belum rasa kan!) thanks Ijang, akanku makan malam ni jugak...:)

iJaNg said...

ahaks... try la.. kalau x sedap, mintak ampun....!