Blogger Templates

Followers

Friday, July 1, 2011

Natural 99...

- Eh, bukan nak promote ke ape.... Saja nak share cerita ni sbb aku blank nak update cerita ape... Lately xda laa cerita yang menarik selain sibuk dengan updating file for ISO next week...
-Ha, kalau dulu aku slalu guna pencuci muka J&J laaa, oil of olan la, garnier, safi.. sebut ja apa... tapi Muka tang tuh jugak... Time pegnen, muka makin teruk.... Bintik2 itam, muka nmpk pelik ja aku tgk.... kalau bgn tidur pun, mashaAllah, muka ni boleh jadik kuali goreng telur.. Minyak abessss...

-Time aku pegnen tuh, aku slalu lawat FB Hospital Bersalin... Kat situ slalu ada iklna jual brg, and aku belilaaaa 1 item that is bengkung zip....Pas bersalin konon2 nak pakai.... Then, da lepas bersalin and tgh pantang, tuh yang aku realized muka aku ni teruk sgt... Kotor... Org yang jual bengkung zip tuh kebetulan dia add aku ke page dia, "Natural 99, Bengkung Moden, GDC dan Cocoa Collagen"..... AKu pun baca komen2 kat page tuh...
-Baca punya baca, aku noticed ramai yang puji produk Natural99 tuh... Aku nak gak amik masa seminggu pikir nak try ke x.. Sebab yelah, barang dari Indonesia, was-was gak... Kang x pasal2 muka aku jadik makin teruk... But then, aku beli gak.....

-Natural 99 ni datang dalam 3 jenis... Sabun, krim siang and krim malam.... Minggu pertama dalam hari ketiga cmtuh, muka trasa pedih skit... So, aku dinasihatkan stop krim malam tuh kejap... Stop 3 hari, aku smbg balik... X pedih lagik da... Muka ada menggelupas skit, tp bukan ketara pun... Then, sepanjang aku pakai dalam bulan pertama tu gaklaa aku xpakai langsung bedak@mekap@blusher@even gincu.... Sapu krim ja kat muka....

-Makin lama aku noticed bintik2 muka aku makin ilang... Kulit pun trasa halus.... Ibu aku pun da start puji, muka aku mmg nampak bersih sgt2.... Bila aku tgk muka sendiri, mcm biasa jer... Tapi bukan takat Ibu, pembantu akak aku, Ustazah yg ajar grup ngaji Ibu aku kat Sabah and few person pun puji kulit muka aku da cantek+bersih sket.. Wah, kembang aku....

-So, aku continue laaa produk tuh... Aku beli dari org yang sama jerr.. Sebab produk ni mmg sgt popular kat Indonesia, tp mcm biasa, bila da popular, mula laaa ada org lain yang nak tiru.... Tiruan mmg sama jer dr segi packaging + nama.. Tapi bau+kaler mmg boleh beza.... Harga yang aku beli ni 1 set Rm60.... Kalau tiruan, siap ada toner lagik, boley dapat RM20.... Ramai yg aku baca mmg mula2 tuh try pakai tiruan sbb konon ada toner tapi harga takat rm20 ja... Then kat pasar Sandakan ni pun Ibu aku jumpa yang tiruan, 1 botol Rm5-RM9 ja.. Ramai yang pakai, mmg muka rosak... MErah, merah mcm terbakar... Aku guna yg ori ni Alhamdulillah mmg xda ape2....

-So, thats why aku terus stick dengan product2 yang Kak Lin (penjual Nat99) jual... Semua based on herbs and no chemical... Aku yang selama ni suka beli barang2 peribadi yang konon2 komersil and siar kat tv, tp pakai sama jer...

-Pasni aku nanti pos plak pasal produk lain yang akak tuh jual.. Again, aku bukan nak promote, tapi aku just nak share jerr sbb aku da rasa perubahan+perbezaan after pakai product2 yang dibuat daripada herbs nie...

-Stop here for now... Til meet u again, tata!

3 comments:

DeKayRell Manik said...

Salam.. dear, u still guna product ni tak?

DeKayRell Manik said...

Salam.. dear, u still guna product ni tak?

nor said...

Saya dah guna produk 99 natural nie..memang best..kulit jadi putih, parut jerawat dah hilang..tak yah lagi beli kosmetik yg mahal lagi