Blogger Templates

Followers

Saturday, July 2, 2011

I Miss Pok Lat!!!



~ Suddenly, I miss my Pok Lat sooooooooooooooooo MUCH!!! Dulu time aku masih dating2 dengan Mizi, aku pernah kata, bosan dok sorang2, konon nak beli anak kucing temankan aku..

~ Tup2 dia bawak PokLat dari Kelantan... Time tuh umur PokLat baru ja seminggu.. Still baby..

~ Aku bagi minum susu siap pakai botol susu lagik.. Then, pernah few times aku bawak PokLat ke opis time awal2 dapat tuh sbb bimbang dia x reti nak minum susu lagik dari pinggan.... Nasib bos x perasan+xtau... Yang tau Abg Faizal.... Tu pun sebab dia dengar kebetulan PokLat meow2 lapar...

~ Time tuh aku masih dok sorang kat umah akak aku dia Bdr Sri Damansara.. PokLat laa temankan aku... Dari dia masih x reti jalan sampai dia reti panjat katil aku.. Kitorg tidur sama2..... Aku ajar dia buang kat tempat yang disediakan....

~ Pernah sekali dia hilang... Dua malam gak aku pusing area rumah aku carik dia... Siap pernah mintak tolong guard bawak aku pusing area tuh guna motor... Nasib after two days missing, PokLat balik... Tiap malam aku x tutup pintu rapat supaya dia boley masuk rumah... Finally, dia masuk rumah and im sooo damn hepi!!

~ PokLat paling suka kalau naik kereta... Bawak dia siar2... Dia xkan takut... Dia siap dok tepi cermin nikmati pemandangan.. Bayangkan pernah dua kali aku hangkut dia dari KL ke Putrajaya, xpernah dia nyusahkan aku.... Mcm biasa, dok diam2 dalam kereta... Xda gerak pun.. Kalau gerak, pasal nak gi belakang dok dekat cermin belakang....

~ Bila aku da mengandung, aku terpaksa bagi PokLat duduk di luar... Kesian dia... PokLat da biasa duduk dalam rumah, tidur sekatil, now dia terpaksa stay outside... "Ijang terpaksa PokLat .. Im sorry!"...

~ Now, he's gone... Gone forever... Silap and bodoh aku.... Da 3x dia jatuh dari tingkat dua.... But bukan pasal tuh dia jatuh... Dia sakit... Mebi sakit pasal rindukan aku.... Im sooo stupid.... Skrg aku sgt rindukan dia.... Dulu time aku ada masalah, dia lah yg sedia dengar masalah+jeritan aku.. Meskipin dia x bercakap atau bagi respon, but i know he's listening.....

~ Xkan ada kucing yang boleh ganti PokLat .. Takda seekor pun!!! Coz u will be always my special PokLat , FOREVER!!!!! Ijang miss u, very much!



**Post ini ditujukan khas buat mendiang PokLat........

No comments: