Blogger Templates

Followers

Saturday, July 2, 2011

2Julai2011 ~ Jam 10.15malam....


~Babies da titun..... So, si Ibu melayan perasaan sorang2.. Mizi balik dari Kelantan and sampai lewat kot.. Mebi around jam3pg.. Selalu time camtuhlaa dia sampai umah... So, kompom aku x dapat tidur nyenyak tonite sebab nunggu bunyi pagar pintu rumah... ;-p

~ Lately sejak Mizi da pindah ke unit UST, makin banyak da dia kuar outstesen... Leaving me+Auni+Auji alone... Dulu pun kat opis lama ada dia outstesen but kejap2 jer.. Paling lama pun 5hari... Skrg ni kat unit baru, huh, tak tentu... Paling kejap 4hari..... Paling lama so far aku tau tapi x pernah kene lagik 2minggu++....

~ Kadang2 aku terpikir, cmnerlaaa kerja cmnie? Nape org yang susun jadual tuh x bagi 1minggu tuh orang lain, and 1 minggu lagi tuh tukar laa org lain... Orang2 yang kerja kat unit tuh semua bukan bujang lagik... Semua da kawin and ada anak da. Kalau anak umur 8-9 tahun xpelah.. Ni majoriti anak masih under 2years old... Kesiannya anak2 ditinggal..

~ Aku plak masih kat opis bhgn penerbitan... Kirannya dalam tempoh 4tahun aku bekerja dengan penerangan nie, ni laa tempoh paling lama aku bertugas di 1 tempat... dulu di unit komuniti bestari, setahun++... Then kat unit aduan pun 1thn++... So far, masih try sesuaikan diri aku kat bhgn tuh... Yelah, kerja2 semua tang penerbitan.. Aku plak dulu amik course journalism... Aku kalau suh menulis, aku on jer.. Bila suruh buat buku tuh yg aku blur skit... Masih dalam proses nak belajar.... And aku sedar aku masih baru 20% jer tau about publishing... Im sooooo damn blur......

~ Kadang2 terpikir, kalaulah aku tau aku will be working in this division, mmg sah2 aku apply course Publishing time kat UiTM dulu..... ahahaha, tp Journalism tetap di hati!

~ Dulu ingat lagik time aku pregnen, wah emosi aku sangat diganggu dengan hebatnya... Sampai theres certain time aku almost nak give up... But now, bila perut da 'kempis' balik, aku kosongkan jiwa aku, and open a new chapter... 0-0!!! Kosongkan minda aku, kosongkan jiwa aku, kosongkan perut aku, ermmm tuh nak kurangkan berat laaa... hik hik hik....

~ Speaking about berat badan, huhuhuhu, berat aku masih dalam keadaan sooooo critical... Help me! Target nak kurus time raya.... Tapi ni selera makan masih jerrr bagus, camner nak achieve the target?

Wokeh, stop here for now... Nak sediakan bahan2 masak dulu.. Awal pagi nak masak nasik goreng for Mizi sebab jam 8pg aku dgn Auni nak gi umah akak aku jap kat Bukit Jelutong... Ada gak bekfas for Mizi untuk makan.... Ahaks...

~ Will update my blog later.. Upload gambar tunggu senin sebab PC umah ni ntah tetibe x bley nak cucuk usb.... Tu yg xda gambar time lepak dengan Zarith tadik.. Ehehehe.. Ok, tata!

No comments: