Blogger Templates

Followers

Tuesday, October 2, 2012

DD : Lawat Yana

2 Oktober 2012, jam 3.13pm..

Dear Diary,

Tadi jam 12.30pm aku dan Sophea (pelajar praktikal) tumpang kereta Yuni ke Hospital Putrajaya nak lawat Yana.. Semalam Yana dah bersalin baby girl jam 11.11pm dengan berat 3.38kg.... 
-Tapi skrg ni Yana masih ditahan di ward hypertensi ke apa kat level 1 untuk pemantauan rapi sebab smpi skrg tekanan darah dia masih tinggi.... So, kena sentiasa dipantau utk elakkan komplikasi...
-Sedih aku tgk baby comel terpaksa duduk dengan nurse sebab maknya masih ditahan di tempat lain... Air susu mak pun x sempat rasa sebab dalam badan mak masih ada kandungan morfin... Takut si baby pun nanti ting tong sekali....

Masih dalam mode sedih... Yes, i am.... Im so sad...
 -Along (suami Yana) dan mak Yana ada jugak tadi... Sempat mak Yana kuarkan kurma dan air zam-zam untuk dicalitkan sikit kat mulut baby.... Aku plak sebak... Memang sebak.... Sampai skrg aku layan sedih sorg2 kat bilik... Aku plak yg roommate Yana ni, lagiklaaa terasa sunyi...  Sebab apa2 aku mmg refer kat Yana...
-Time dia pregnen pun aku siap bgtau jgn tension2 pikir pasal sakit.... Jangan tanya org pasal sakit bersalin tu cmna.... Time kontraksi tuh tarik nafas kat idung, hembus kat mulut..... And meneran tuh senang ja, mcm buang air besar... Hehehe.. eh, serius... Tu yg aku bgtau kat YAna.... Aku xnak dia tertekan pasal sakit, pasal cmna nak meneran bla3....
-Tapi takdir Allah kan, dia nak bg tekanan darah tuh tinggi, xdpt gak nak elak... Yang penting sekarang, semoga tekanan darah Yana cepat turun and boleh cepat2 jumpa baby dia...
Kalau pening2 yang teruk, jumpa doktor segera... 
-Kalau nak tahu sikit2 pasal hypertensi nie, klik laaa kat sini, Hypertensi...

No comments: