Blogger Templates

Followers

Tuesday, May 22, 2012

Aku, si YOYO


Aku ibaratkan diri aku ni YOYO.... Kejap naik, kejap turun.... Naik turun, naik turun.... Apa benda yang naik turun naik turun tuh? Berat badan la... Kejap aku boleh jadi cam Kungfu Panda, kejap aku boleh transform macam Dolphin, kejap aku jadik macam Finding Nemo, and then Hercules (errkkk??) and bla bla bla...
-Kenapa? Sebab ikut mood aku... Kalau aku dah jadi manusia yang paling x sedar diri, maka makan akan jadi aktiviti utama aku.... Kalau aku dah sedar keadaan aku parah, aku akan buat something untuk ilangkan berat badan tuh....
-Diet... Pakej diet kat klinik.... Exercise.... Skipping.... Futsal...... Pelbagai benda akan aku wat semata2 untuk remove the fat....
-And yang terbaru, dalam awal Mac cmtuh, ada member opis tegur badan aku da naik... Tapi aku x amik pot... malah aku plak xpercaya aku ni mmg da bulat....
-But yang aku perasan, kain baju kurung aku ada sesetengah da senteng.. sebabnya? tersangkut kat bahagian bumper... and yang sellau tegur kain aku senteng Yanoor....  And the climax is when Sarra dengan laser kata aku da double chin and baju aku da sendat.... Lantang betul mulut... Since that day aku terus pasang azam xnak makan banyak lagi.... Thanks to Sarra sebab even mulut dia bacul bagai nak TUTTTT tUTTTTTT, tapi dia lah orang yang sedarkan aku..... Thanks dearie....
-Ni aku lampirkan few pics here and there ... Nak ikut, zaman uitm aku  pun ada gambar yg dasyat sampai bila aku tunjuk kat Auni gambar tuh and tanya sapa, dia jawab 'NINIK" (nenek)... waaaa, kejamnya jawapan!!!!!!!! Tapi pics tuh xbleylaa nak post sbb time aku masih x bertudung... Aurat.. Aurat,...
aku terpaksa kurangkan berat badan aku selepas gugur anak pertama...


ni time awal 2009... kat unit Aduan...





ni time honeymoon ogos 2009... time ni da start pregnen da...



tengah pregnen 4 bulan.... time ni bukak posa tahun 2009 dengan BFF masscomm.....
Kat melaka time Liza+Andy tunang... Perut da besar..


ehehe... badan naik balik selepas bersalin Auni... Tu ada tarikh... maksudnya Auni 4bulan time nie..

Ni plak time pas bersalin Auji.... BULAAAAAATTTTTTT! blazer tuh pun da sendat kat lengan, tp masih ada hati nak pakai... cisss...
  
Ni zaman 2011... Duty kat Dataran Merdeka... Baju tuh da sendat tapi aku masih ada hati nak sarungkan sebab itu ja baju ala 'formal' yg aku muat time tuh.... huhuh...
  
ni ujung2 tahun 2012.... time main futsal hari penerangan kat PD.... badan da mmg ketara naik tapi aku masih xdpt 'hidayah' nya lagi... ahahaha...
 
ermmm boleh tgklaaa kelebaran aku dlm nie... mizi nak amik gmbr AA ja, tp aku tertengok gamba nie, aku terus jadi bimbang....
ni the latest,.. time aku kat sibu ari tuh... sangat wori sbb wilma da warning aktiviti kami akan berkaitan pasal makan makan dan makan.... but alhamdulillah, bila timbang after balik dr sibu, berat masih maintain...

posing kat hotel sibu... ermmm ni ja aku rasa gmbr latest... ooo... gmbr reramai pagi tadik.. alamak, kena upload lagi..  

ha, ni the latest.... kira gambar depan cermin kat hotel time sibu tuh tipu laaa yek... cermin tuh pandai amik ati aku.... secara realitinya aku masih nampak gemuk!!!!! 


-Aku, aku out dulu... nak g amik gambar pemandangan Putrajaya dari PICC untuk buku aku.... ehehehe... Tata!


No comments: