Blogger Templates

Followers

Thursday, December 26, 2013

Its Easy For You To Say!

-This year is quite tough for me..... 

Reason? Sebab dikala ada tugas hakiki yang aku kena siapkan, nama aku naik dalam senarai pegawai yang kena bertugas untuk PRU-13 di WPKL selama 3bulan......  Bermaksud, 3bulan aku terpaksa say bye-bye kepada semua kerja di opis dan tumpukan kepada tugas2 laporan PRU.....

-Ok, aku cerita straight... Malas nak bersimpang-siur.. Lagipun nanti mesej x sampai.....  ^_^

-Yes, aku ditugaskan buat BRT bagi 2012/2013.... Ni dah hujung 2013 dah, still x siap.....  
Reason? 
1. Aku manusia yang xsuka copy paste...
2. Aku manusia yang prefer cari gambar sendiri... kalau terpaksa baru mintak tlg somebody..
3. Sangat perlukan byk info dari pelbagai sumber....

-Semua ni untuk kepuasan.... Kalau yang faham konsep penulisan+journalism,  itulah kepuasan yang sebenar dalam buat something....  Silap aku sebab bawa minat ni ke dalam keadaan yang serba serbi nak cepat... Lantak ko nak copy paste segala, yang penting, kena siapkan cepat! My mistakes....

-But then di saat aku struggle siapkan benda ni, ada plak mulut direct kat aku kata 'ooo, BRT yang x siap-siap tuh ye"......  No, aku x sentap sbb hanya aku tahu apa yang aku buat.....  Orang lain boleh tunjuk kesilapan aku dari jauh dan di belakang aku......  (thats for sure)... Bagi aku, setakat kalau buat buku program, kad tentatif, kalendar or buku yang bley c&p, bleylaaa cakap cmtuh kot sebab ko x duduk ngadap benda nie..... Aku sangat persilakan kalau ko nak amik alih this job for next issue.... Please, aku pun mmg x hingin dah buat benda yang perlu kol PRO dari semua kementerian, dapatkan gmbr aktiviti sepanjang tahun etc......  Please, nak amik, go ahead... Nanti aku belanja makan kat Wong Solo......  ^_^

-Aku sendiri akui, 5years in BPDN, aku da slack buat dua benda.... Transformasi Malaysia apa tah and BRT bertuah ni.... Transformasi tuh pun sebab nak cepat punya pasal.... Punyalah payah nak gi dok BERNAMA skrol 1 by 1 foto then sesedap ada kata aku ni lewat and foto2 yang dibagi x menarik (ko cakaplah sendiri kat BERNAMA foto2 dorg x menarik... berani ke x).... And BRT ni mistakes aku kedua... Selain dua benda ni, aku tahu aku dah buat dgn baik.....  Im proud wth my Semarak Merdeka sbb idea and konsep sehinggalah teks semua dtg dr aku sendiri  (selain layout by designer)..... Aku x cnp... Aku cipta semua teks and pantun yang ada.....  Aku decide konsep setiap muka surat....  And of coz buku Tuanku Mukhriz, yg mana time tuh xda langsung gangguan orang lain kecuali penyumpang teks daripada few pegawai yang terpilih tapi lepas serah teks, dorang x memandai nak itu ini.....  Im proud with myself! 

-So secara kesimpulan, please, nak mengata or nak taruk/tunjuk/tuding kesalahan orang lain, pikir bebaik....  Sebab ko xpenah duduk kat tempat yang sama dengan aku.... Aku chiow dulu.... Bye...





No comments: