Blogger Templates

Followers

Friday, November 2, 2012

Fashion Victim!


-Ermmm ermmm actually kan aku ni sangat bukan pakar bab fashion2 nie... BUT at least aku pernah lah tgk kat ASTRO channel 712 tuh ZDo and Donts dalam berfashion... Memanglah tuh fashion omputih, BUT at least kita boleh twist skit and amik tau secara logic apa yang patut kita pakai dan x patut...

-Tapi x nak la sentuh sgt bab tu sebab im not an expert like Shea Rasol. Aku cuma terasa nak taip FASHION ja kat blog untuk hari ni... Hehehehe... Whatever it is, dont be a fashion victim! Apa yang orang lain pakai x semestinya akan ngam kat tubuh kita.... Contohnya kat bawah nie....:
Lynda duta Radiusite ni pakai anak tudung pun lawa... Kalau aku yang pakai anak tudung ja, lawaK!

Ha, i bought this few pieces tau... Sebabnya Lynda pakai sgt cantik.. BUT bila aku yang pakai, nampak pelik.....


-Manusia berebut2 membeli sesuatu yang cantik.. Yelah, sapa yang x suka kecantikan kan? Cam aku pun sendiri sebagai seorang wanita biasa suka akan kecantikan dan suka untuk kelihatan cantek... Bila sesuatu yang cantik ditambah duta produk yang pakai tuh plak lawa, kita pun mula berebut2 nak beli sama... Terbayang2 bila kita pakai item tuh, muka kita akan berubah seolah2 duta tuh jugak... ehehehe....Padahal, org nampak kita as a freak...
-Ambil lagi contoh PopLook, design lawa but xsemestinya akan cantik di tubuh kita.. Da few clothes aku kena let go sebabnya bila pakai most of it aku kelihatan seperti orang yang mengandung anak ke-3.... Choooiiiii! So, skrg ni im so selective pasal baju2 yang aku nak beli.... Pikir bila masa nak pakai, and kekerapan kita boleh pakai baju tuh... Kalau boleh pakai untuk banyak event termasuk kerja dan juga santai, lagi bagus.... 
 -So pendek kata xpayah nak beli itu ini secara mendadak kalau kita tahu x sesuai dgn kita walaupun benda tuh lawa.. Sbb sebagai perempuan aku faham.... Kita pakai bagai nak rak ni mintak org puji, BUT once orang dah kata kita x sesuai pakai itu pakai ini, kita akan otomatik trus rasa frust and down (well at least most of us).....
"Lawa x ambo???"

No comments: