Blogger Templates

Followers

Wednesday, September 17, 2008

Bersahur + Raya berdua..


***Today 17 September 2008........... Means dah masuk 17 hari umat Islam melaksanakan rukun Islam yang ke-3... Bermakna 17 hari jugaklaaa aku da menjalani Ramadhan yang mulia ni dengan seseorang yang baru sahaja 47 hari menjadi suami aku.... Pelik tapi puas... Itulah yang aku dapat rasakan menyambut alam baru ni...

***Pelik kerana meskipun dulu aku memang malas nak masak sebab tak reti, tapi skrg automatik tangan akan membeli buku masakan, dan kaki automatik akan melangkah ke dapur mencari bahan2 mentah untuk dimasak...

*** Dan puas sebab setakat ini suami aku tak penah merungut lagi pasal masakan aku.. Semua yg aku masak, dia bedal... Nasib dia bukan jenis lelaki cerewet dan tidak penah lagik kuar masuk toilet setakat ni... :-)

*** Berpuasa nie kadang2 buat aku blur.... Apa yang aku nak masak/sedia utk berbukak nanti? Apa nak hidang? Minuman apa? Tapi usually aku akan terus masak lauk and nasik putih... Kadang2 je aku masak nasi goreng/mee goreng... Suami akan faham sbb aku pun da penat ... Bersahur pula dia lebih pesan makan yang simple2 and kering2... Means kalau takat ayam goreng atau telur goreng atau apa2 yang kering, itu da cukup bagi dia... Lagipun katanya da cukup enak kalau makan dengan kicap..

***Cuma kalau hari Sabtu and Ahad tuh jer laaa kira makanan ada extra skit... Like last two weeks, i made a cake called Kek Jambatan Emas Berlapis... Last week ingat nak wat Kek Batik, but bcoz i'm sick, so maybe dis week baru aku start wat kek tu....

***Kuih raya? Hmmmm, ntahla nak wat ke tak.... Sebab aku pun nak balik Sabah jugak dis 26 September 2008... So, mana ada orang kat umah tuh.. Nak bawak balik Sabah pun gerenti my mom's kuih lagi jauh sedap dari yg aku wat... hehehehe... Hmm, nevermind, maybe i'll try 1 or 2 receipes, depends to my time....

*** Eeee, tahun nie beraya dengan suami... Pelik tak rasanya? Aku rasa biasa jer cuma of course laaa balik kampung dah berdua, makan minum suami kena sediakan.. Dah tak bley mcm dulu lagik, harapkan ibu aku yg sediakan..

***Satu perbezaan yang pasti, tiket balik kampung sekarang mesti beli dua... Nasib jugaklaaa tiket Air Asia utk balik raya ke Sabah nie baru RM990.00 untuk dua orang... Kalau tak, erm maybe i have to think twice before buy the ticket....

***So, before i finish this post, allow me to wish you Selamat Berpuasa and Selamat Menyambut Hari Raya..... Sambutlah Ramadhan dan Syawal tahun ini dengan penuh pengertian kerana kita tidak tahu samaada jasad kita masih ada di muka bumi ini atau tiada tahun depan.....

2 comments:

Yusrizal said...

semoga berjaya menjadi isteri solehah.. amin

iJaNg said...

tima kasih yus...... ko pun aku doakan supaya jadi suami soleh... amin.......