Blogger Templates

Followers

Monday, October 10, 2011

Humanity...

-Hi peeps.... Aku dapat tau last week yang entri aku pasal ermmm apam berkulat tuh mendapat komen yang -ve daripada certain people.... Pemilik bisnes apam polka dot (APD) tuh frust sebab aku siarkan nana+tel number....

-Yeah, maybe silap aku too emotion with that apam berkulat thing.... But if u were in our shoes (me with my opismate), we are organizing a very big event here.... Tetamu bukan kalangan kitorang jer, but Menteri, ex-Menteri and also VVIPs.... Plus, student from nursing school and pelajar cina dari kolej swasta pun datang....

-Mengapa aku marah and sampai tahap siarkan entri di blog ni???

1. Order 1200, tapi yang kitorang dapat 1000... (kitorang dpt detected based on susunan goodies bag yang kitorang da atur.....)

2. Bila sms x cukup APD tuh, dia boleh kata x sempat and sibuk nak kira stok to melaka.... from the sms, i can 'smell' yang ucapan sorry tuh mmg just ala kadar jerr...

3. tengah2 kepenatan edar goodies bag to para petugas dengan aku x sempat nak makan, tetibe ada tetamu datang tanya sapa organizer... Bila dia bgtau APD da berkulat and tunjuk APD mmg da ada kulat putih, MALU TERAMAT SGT!!!! yg komen tuh org luar, nak x nak, terpaksa tebaklan muka say sorry berkali2 and gantikan dengan face towel... (nasib stok tuala muka tuh byk)....

4. my bos s44 kol 'her' to tell about APD yg da berkulat, and she admitted yang dia buat APD tuh since jumaat lepas.... what? event kan selasa, means da 4hari da.... Aku slalu order dr member aku, and kawan aku pun pernah kata APD ni paling lama pun 4-5 hari BERGANTUNG to suhu keliling....

5. takat kulat terima lagik, bila kitorang check APD lain yg masih belum diedarkan, tu bukan berkulat, but tahap da berair and bau mcm nasik basi....

6. member aku yang uruskan hal APD ni tried to kol her and sms her, but got no answer/reply.... And i assumed after 'she' read my blog, barulah nak hntr sms.....

-Well, YES i wearing hijab, im a muslim.. But at the same time im also just a human being that can get angry, sad and mad....

-But aku ni ada gak perikemanusiaan.. Bila disuruh delete that entri, fine, aku delete on the spot......... Aku da delete da malam tuh gak time dpt sms.... When u are in bisness, buat betul2.... Seumur hidup aku, aku slalu gak order makanan thru online.. Cakes, biscuits, fruit tart include APD...... Bukan ja kalangan kawan2 aku, but orang yang aku xkenal, but so far, everything perfect.....

-To 'you know who u are', if u reading this blog, FORGIVE me for hentam u along with ur name+ur hp number.... but yes, its not only me, but almost all of us are really ashamed and frustrated+angry with this incident.... Kawan aku yang pregnant pun kesian da TERmakan APD tuh, but x dpt nak telan bila dia rasabenda tuh cm da basi....

-Some of us working very hard to make sure this event went smooth and ALL of US xkira pegawai, penolong pegawai, and staff bawahan are tired +exausted untuk pastikan event ni kebaaaboom.... But bila APD yang kitorang order nak bagi kat tetamu dah berkulat and some da busuk, what u can expect?

-And pasal pengalaman ni, our boss da decide no more order2 APD or benda yang sama waktu dengannya... Biarlah terus order roti gardenia ja.. Koman koman pun at least selamat skit....

No comments: