Blogger Templates

Followers

Tuesday, July 12, 2011

Cantek ke kalau cekeding?









































































-Sekarang nie tak dapat nak dinafikan bahawa masyarakat lebih mengagungkan manusia-manusia yang mempunai tubuh yang slim, langsing, kurusm body mcm jam pasir...

-Tapi yang lebih ekstrem bagi aku, badan kurus, tapi masih rasa gemuk... (Adoi, kalau dorang yang kurus tuh pikir dorang masih gemuk, abis, aku ni kene laa kot anggap aku ni tahap extra obesiti)....

-And lebih menakutkan bila ada sesetengah masyarakat terutamanya anak-anak muda + remaja perempuan yang sanggup menahan lapar, x makan, x sentuh apa2 makanan langsung semata-mata untuk menjadi kurus sepeti artis2 yang kebanyakannya yang kurus melampau nie...

-A'ah, aku pun nak jugak kurus.. Tapi takdelah sampai tahap nak kurus menampakkan tulang2 kat badan.... Silap2 kalau angin kuat sikit, boleh terpelanting dibuatnya.

-Aku ada TERtengok talkshow Oprah Winfrey tapi da lama da, pasal mangsa anorexia nie... Dia kata, dia terpengaruh dengan model2 yang slim2 tuh... So, dia pun start SAY NO kat makanan2 depan mata dia.... Bukan berminggu2 dia buat cmtuh, malah da bertahun.. Sudahnya, badan dia yang dulu sedap da jadik keding.... Mula2 dia kata hepi sangat tengok perubahan tuh.. But lama2 dia rasakan dia da x da tenaga.... Nak jalan pun x berdaya.... Bila dia da nak mula makan balik, dia xdpt nak terima. Muntah... So, dia tengah dalam proses pemulihan (time aku tgk Oprah tuh laa)... Skrg nie xtaulaa apa terjadik kat dia.. Da ok ke, atau masih keding ke atau da meninggal... Xtau...

-Victoria Beckham, Nicole Ritchie, Olsen twin, antara selebriti yang menghidap penyakit anorexia nie.... Tapi dorang x mengaku.... And kebanyakan yang ada masalah ni xkan mengaku sebenarnya dorang ada masalah anorexia...

-Pasni, aku akan copy and paste pasal Anorexia dan Bulimia nie.... Jangan lupa baca ya!!!!

No comments: