Blogger Templates

Followers

Friday, July 6, 2012

"BOSS!"

Situasi 
Ya Boss.... Apa kabar Boss?

-Situasi ni  mesti kita dah biasa dengar.... Bos.... Perkataan yang selalu disebut bila kita berdepan dgn bos kita....
-If u ask me whteher im proud to be S41 or not... i can say 50-50.... Why? For me, S41 is nothing... And i hate if people call me Boss.... Even he/she is lower than my gred, but please dont call me Boss... Meremang bulu tangan ni... Tak suka! Tak suka!
-Kat HQ ni ada dua tiga yg suka panggil aku bos.. Dah diwarning byk kali jgn panggil cmtuh pun still panggil gak.... Adeh.....

 -Aku kata S41 is nothing bukan maksud aku x hormat org yg bawah 41... NOOOOO!!!!! Kalau orang tuh pandai kerja even rendah dari my gred, aku akan salute, respek.... Tapi kalau ko tinggi pangkat dari aku even dah S52 or S54 sekalipun BUT kerja mcm hampeh, you are totally nothing to me!  And ada sorg pegawai tinggi ni since aku kenal dia time tuh dia 48 now dah 54, but bagi aku dia masih nothing... sebabnya? ah, kisah lama.... x kuasa aku nak story lebih2 pasal dia kat blog aku nie...
 -So, sesiapa yang bakal atau dah naik pangkat tu, x kisahlah dari 17 ke 22, 22 ke 27, 27 ke 32, 32 ke 41, 41 ke 44, 44 kr 48, 48 ke 52, 52 ke 54, 54 ke jusa, PLEASE STAY WHO YOU ARE...... jangan terkena budaya culture shock....
-Yes, i know kita dah penat2 belajar, berusaha untuk naik pangkat, we need a little respect.. but jgn lupa respect jugak orang lain walaupun dia berpangkat bawah skit dari kita.... 
-tapi kalau anda terkena dgn bos yang sangat bossy and pekerja yang bak pijak semut x mati, pepandailah nak settle problem nie... yang aku tau, spesis ni xkan pernah pupus.....

No comments: