Blogger Templates

Followers

Monday, September 26, 2011

Melayu makin tertindas....


(tulisan ni direct from my heart.. kalau ada kucar-kacir skit and bit harsh, forgive me...)

-Melayu mudah lupa.. Mungkin memang benar pepatah ini sesuai untuk digunakan untuk Melayu....

-Mungkin kerana kita sudah makin berada di tahap yang selesa, segala-galanya ada jadi kita mula mengambil ringan hal-hal yang lain....

-"ah, lantaklaaa si ahmad tuh mau jatuh bankrupt pun, asal bukan aku yang bankrupt...."..

-"ah, si aminah tuh lulus pun sebab itu ini itu ini"

-inilah masalah melayu kita skrg... saling x peduli dan saling dengki mendengki.... kerana itu melayu makin mundur.... sorry to say, kita skrg ni da makin perpecah.... kalau xlakukan sesuatu, kita umpama menunggu hari ja untuk dihalau kuar dari negara sendiri....

-perasan x perbalahan yang berlaku di negara kita x kira politik ke apa ke, semua melibatkan melayu..... bangsa lain duduk diam... dorg duduk diam bukan kerana takut, tapi dorang nak kita bergaduh sampai kita 'berbunuhan' sesama sendiri.... itulah tujuan utama dorang.... biar melayu terus ilang di dunia!

-di tempat kerja sendiri, bukan sorang dua aku jumpa, tapi da ramai da yg menyimpan dendam kemudian dorg main lepaskan dendam tuh melalui SKT.... dorg kaw-kaw bg SKT rendah, mmg otomatik akan efek laaa bila ada interbiu kenaikan pangkat @ apply smbg belajar ke @ etc.... kerana nafsu, semua lupa... kerana dendam, bangsa sendiri dihancurkan....

-Aku sayangkan Malaysia.... Aku x sanggup melihat negara ini dikuasai kuasa lain daripada Melayu..... MALAYSIA, hanya Malay yang boleh takluk negara ini... Tetapi dengan syarat, Melayu harus berpimpin tangan, bersatu padu dan tunjukkan kepada bangsa lain bahawa kita x mudah berpecah dan TAKKAN berpecah!

-Dan kerana aku sayangkan Malaysia laaa aku tulis entri ni sebab ati aku da mula membuak2 dan menjerit2 untuk bangun mempertahankan negara ni.....

p/s: 1st time aku tertarik dengan 1 artikel pasal melayu, klik here http://www.aku-sempoi.com/2009/02/bersatulah-bangsa-melayu.html

No comments: